Now Reading
[Video] Wartawan Romania Meniarap Dakwa Israel Diserang Roket, Tapi Rakyat Santai Berbasikal

[Video] Wartawan Romania Meniarap Dakwa Israel Diserang Roket, Tapi Rakyat Santai Berbasikal

Wartawan Romania itu mendakwa pihak Hamas sedang giat menyerang Israel menggunakan bom dan mereka perlu kekal dalam posisi meniarap itu untuk menyelamatkan diri.

wartawan romania berlakon israel diserang bom (1)

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm untuk ketahui updates semasa & relevan!


Bila sebut tentang situasi yang berlaku Palestin, boleh dikatakan masyarakat seluruh dunia peka dengan perkara yang berlaku.

Kekejaman tentera rejim Zionis mengakibatkan banyak bangunan yang musnah malah sehingga kini lebih 4,651 rakyat Palestin telah terkorban dan dijangka akan terus meningkat.

Meskipun sudah jelas tindakan tentera Israel yang tidak berperikemanusiaan, namun ada juga sesetengah pihak yang masih berpihak kepada mereka.


Wartawan Romania Dakwa Israel Diserang Bom Oleh Hamas, Tapi Sebaliknya Yang Berlaku

Baru-baru ini menerusi satu ciapan video yang dikongsi semula oleh pengguna X (Twitter @jllmisai), seorang wartawan dari Romania dilihat sedang membuat laporan media di Israel dalam keadaan meniarap di atas jalan raya.

Difahamkan, wartawan itu mendakwa pihak Hamas sedang giat menyerang Israel menggunakan roket dan mereka perlu kekal dalam posisi meniarap itu untuk tempoh waktu lebih lama kerana bimbang dengan situasi yang berlaku.

Tetapi jika anda menonton video berkenaan, tiada sebarang bunyi letupan roket kedengaran.

Lebih mengelirukan lagi, laporan langsung tentang situasi semasa yang dibuat oleh wartawan berkenaan seolah-olah tidak seiring dengan keadaan masyarakat setempat.

Ketika laporan tersebut dibuat, kelihatan beberapa orang awam di Israel sedang santai menunggang basikal dan ada yang dilihat berehat di bawah sebatang pokok dengan tenang di kawasan berhampiran.


Netizen Geleng Kepala Tengok Gelagat Wartawan Romania Di Israel Itu

Video berkenaan mendapat pelbagai reaksi dari netizen di Malaysia yang rata-ratanya terhibur dengan lakonan wartawan tersebut.

Malah, ada yang mengatakan tindakan wartawan tersebut seperti memalukan industri media kerana laporannya tidak selari dengan situasi di kawasan yang berlaku.

Ada yang turut menggelar wanita berkenaan sebagai ‘drama queen’ dan satu percubaan untuk memperbodohkan orang ramai.

Sumber: X (Twitter)

Perkembangan Terkini Di Palestin

Dalam perkembangan terkini di Palestin, Israel telah mengebom kawasan di Semenanjung Gaza dengan pesawat pejuang pada awal pagi hari ini (23 Oktober).

Memetik sumber Berita Harian, serangan terbabit berlaku berhampiran tiga buah hospital iaitu Hospital Shifa, Hospital Al-Quds dan Hospital Indonesia.

Pada 14 Oktober lalu, Persatuan Bulan Sabit Merah Palestin memaklumkan Israel mengarahkan mereka untuk mengosongkan Hospital Al-Quds.

Artikel Berkaitan: “Kita Tentang Kezaliman” – Tindakan Uncle Ini Sertai Himpunan Solidariti Palestin Dipuji Orang Ramai

Artikel Berkaitan: “Nampak ‘Free’ Je” – Netizen Berang Ejaan Free Palestine Disekat Di Komen Live Stream TikTok

Artikel Berkaitan: Digelar Zionis Oleh Penganjur, Pemegang Sepanduk ‘War Criminal’ Di Himpunan Solidariti Palestin Luah Rasa Kecewa


Kongsi cerita viral & terkini bersama kami di media sosial TRPbm: Facebook, Twitter, Threads dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd