Now Reading
Ah Long Salah ‘Target’ Rumah Orang, Mujur Tawar Nak Bersihkan Balik & Beri Pampasan

Ah Long Salah ‘Target’ Rumah Orang, Mujur Tawar Nak Bersihkan Balik & Beri Pampasan

Ah Long itu mengakui kesilapannya menyimbah cat merah di rumah yang salah di Batu Pahat sebanyak dua kali dan bersetuju untuk menebus kesilapannya.

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm untuk ketahui updates semasa & relevan!


‘Loan sharks’ atau juga dikenali sebagai Ah Long terkenal dengan tugas mereka yang ingin mendapatkan semula wang daripada peminjam.

Dalam kes baru-baru ini, seorang Ah Long mengejutkan ramai pihak apabila dia didakwa memohon maaf secara terbuka kerana telah menyimbah cat merah di rumah yang salah sebanyak dua kali dan dipercayai berlaku di kawasan perumahan di Batu Pahat, Johor.

Menerusi hantaran dimuat naik di laman Facebook BATU PAHAT pada Ahad (13 Ogos), Ah Long itu mengakui kesilapannya selepas terjumpa kiriman Facebook yang dibuat oleh keluarga mangsa.

Sumber: Facebook BATU PAHAT

Ah Long itu didakwa bersetuju untuk membantu keluarga tersebut membersihkan keadaan kucar-kacir yang dilakukannya dan bersetuju untuk membayar pampasan selepas tersilap menakutkan sasaran yang salah.

Jika ia berlaku kepada saya, saya juga akan kecewa. Kesalahan saya ini menyebabkan saya akan membaiki rumah mereka semula.

Ah Long

Netizen terhibur melihat Ah Long yang “jujur” kerana ia tidak pernah berlaku sebelum ini.

Seorang netizen pula melahirkan kebimbangan selepas Ah Long terbabit dilihat lebih berbudi bahasa berbanding orang lain.


Kongsi cerita viral & terkini bersama kami di media sosial TRPbm: Facebook, Twitter, Threads dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd