Now Reading
Makan Malam ‘Yours Truly, Sarawak’ Anjuran Lembaga Pelancongan Sarawak Perkenal Budaya Unik Bumi Kenyalang

Makan Malam ‘Yours Truly, Sarawak’ Anjuran Lembaga Pelancongan Sarawak Perkenal Budaya Unik Bumi Kenyalang

Lembaga Pelancongan Sarawak (STB) ingin mempamerkan tradisi Sarawak yang mengukuhkan reputasi Sarawak sebagai unik dan destinasi yang tidak dapat dilupakan.

sarawak tourism

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm untuk ketahui updates semasa & relevan!


Lebih daripada 150 personaliti media tempatan telah dijemput ke makan malam yang dihidangkan dengan Budaya Sarawak, Pengembaraan, Keindahan Alam Semulajadi, juadah gastronomi dan suasana Perayaan Sarawak yang berwarna-warni serta pelbagai etnik pada Jumaat (14 Julai).

Lembaga Pelancongan Sarawak (STB) menjadi tuan rumah kepada pameran Sarawak yang cukup mempesonakan dengan suasana hutan hujan Borneo yang subur.

Malam itu dimulakan dengan nyanyian khas lagu berjudul Hijau oleh Zamil Idris, sebuah lagu yang membawakan mesej tentang kemampanan yang dianjurkan oleh STB.

Sumber: TRP

Sarawak menekankan kepentingan Pelancongan Bertanggungjawab untuk mewujudkan kesedaran tentang kepentingan Planetary Kesihatan melalui amalan bertanggungjawab dalam pelancongan.

Suasana di majlis tersebut mencerminkan komitmen Sarawak untuk mengekalkan kekayaan budaya, tradisi dan hutan hujannya yang berusia jutaan tahun.

Sumber: TRP

Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Pelancongan Sarawak, Puan Sharzede Datu Salleh Askor dalam ucapannya berkata, “Sarawak diberkati dengan landskap yang berbeza, taman negara, dan tapak UNESCO seperti Taman Negara Gunung Mulu”.

Sebagai menghargai sumbangan media dalam menceritakan kisah Sarawak, STB mengejutkan tetamu yang hadir dengan ‘Anugerah Yours Truly Sarawak’.

Sumber: TRP

Keseluruhan suasana acara itu diserikan dengan persembahan oleh masyarakat Sarawak dan Pemenang gelaran Miss Malaysia World 2014 iaitu Dewi Liana Seriestha, koreografi menawan oleh Akar Seni Malaysia dan pemain Sape Leslie anak Eli.

Malam media oleh Lembaga Pelancongan Sarawak mempamerkan tradisi Sarawak yang mengukuhkan reputasi Sarawak sebagai unik dan destinasi yang tidak dapat dilupakan.


Kongsi cerita viral & terkini bersama kami di media sosial TRPbm: Facebook, Twitter, Threads dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd