Now Reading
Siti Nurhaliza Tetap Pendirian, Axiata Arena Kekal Jadi Lokasi Konsert Berbanding SNBJ

Siti Nurhaliza Tetap Pendirian, Axiata Arena Kekal Jadi Lokasi Konsert Berbanding SNBJ

Menurut Siti Nurhaliza, ada pihak yang menjangkakan konsert tersebut bakal diadakan di SNBJ kononnya untuk menebus rekod yang dibenam oleh band antarabangsa terkenal, Coldplay sebelum ini.

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm untuk ketahui updates semasa & relevan!


Pada 19 Disember yang lalu, penyanyi nombor satu negara Datuk Seri Siti Nurhaliza mengumumkan bakal mengadakan konsert pada 9 Mac 2024.

Pengumuman ini nyata menggembirakan peminat setia penyanyi yang terkenal dengan gelaran TokTi itu setelah sekian lama dia tidak membuat persembahan solonya.

Konsert Sebuah Epitome Saya Siti Nurhaliza itu akan diadakan pada jam 8.30 malam bertempat di Axiata Arena Bukit Jalil.

Walau bagaimanapun, lokasi konsert tersebut dilihat menjadi bualan ramai apabila ada segelintir pihak memohon agar konsert berkenaan diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil (SNBJ).

Pilihan Axiata Arena Adalah Muktamad, Tidak Mahu Bersaing Dengan Mana-Mana Pihak

Penyanyi yang terkenal dengan lagu Jerat Percintaan ini sudah menjangkakan akan wujudnya isu mengenai lokasi konsertnya pada tahun hadapan itu.

Menurut Siti, ada pihak yang menjangkakan konsert tersebut bakal diadakan di SNBJ kononnya untuk menebus rekod yang dibenam oleh band antarabangsa terkenal, Coldplay sebelum ini.

“Soal lokasi konsert ini memang sudah ditentukan sejak awal perancangan lagi iaitu beberapa bulan lalu. Justeru, tiada kaitan dengan dakwaan mahu menyaingi mana-mana persembahan mega lain yang pernah dibangkitkan sebelum ini.

“Pemilihan Axiata Arena adalah muktamad,” tegasnya.

Mohon Maaf Kepada Peminat Yang Tidak Dapat Beli Tiket

Dalam pada itu, Siti yang juga merupakan isteri kepada Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa meluahkan rasa syukur apabila jualan tiket konsert tersebut habis dijual dalam tempoh dua jam.

Namun, dia memohon maaf khusus buat peminat yang tidak dapat membeli tiket konsert tersebut.

“Alhamdulillah. Terima kasih dari lubuk hati terdalam. Maafkan saya kepada yang tak dapat membeli tiket.

“Saya memahami ada yang terus mencuba dan tidak sempat mendapatkannya.

“Ada rezeki di persembahan yang lain nanti. Doakan saya,” katanya yang dipetik dari Kosmo.

Untuk info, Siti Nurhaliza sebelum ini memegang rekod sebagai persembahan penonton paling ramai iaitu sebanyak 70,000 orang ketika membuat Konsert Jelajah Fantasia pada tahun 2004 di SNBJ.

Rekod itu dipegang olehnya selama 19 tahun sebelum ia diungguli oleh Kumpulan Rock Britain terkenal, Coldplay melalui konsert Coldplay: Music Of The Spheres World Tour.

Ketika kumpulan yang dianggotai oleh Chris Martin, Johnny Buckland, Guy Berryman dan Will Champion membuat persembahan di situ, kira-kira 75,000 penonton membanjiri SNBJ pada 22 November yang lalu.

Konsert #COLDPLAYinKL yang berlangsung malam semalam telah mencatatkan rekod jumlah penonton tertinggi di Stadium Nasional Bukit Jalil iaitu sebanyak 75,000 penonton. Sumber The Star

Posted by The Rakyat Post – BM on Thursday, 23 November 2023

Baca Artikel Berkaitan: Siti Nurhaliza Dipilih Komposer Indonesia, Nyanyi OST Filem Anwar: The Untold Story


Kongsi cerita viral & terkini bersama kami di media sosial TRPbm: FacebookTwitterThreads dan Instagram

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2021 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd