Now Reading
[Video] Stesen Tren Di LA Penuh Sampah Siap Pakej Muntah, Ramai Bersyukur Dengan LRT & MRT Di Malaysia

[Video] Stesen Tren Di LA Penuh Sampah Siap Pakej Muntah, Ramai Bersyukur Dengan LRT & MRT Di Malaysia

Menurut pemilik akaun itu, suasana di dalam gerabak itu juga berbau busuk dan terdapat beberapa gelandangan (homeless) tidur di dalamnya.

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm untuk ketahui updates semasa & relevan!


Pengangkutan seperti bas, LRT (light rail transit) dan MRT (mass rapid transit) merupakan salah satu daripada kemudahan awam yang disediakan di sesebuah negara termasuk Malaysia.

Pengangkutan awam ini perlulah dijaga dengan baik oleh semua pihak termasuk rakyatnya agar sentiasa bersih dan selesa untuk dinaiki.

Lelaki kongsi keadaan stesen tren di LA yang kotor dan jijik

Pun begitu, baru-baru ini tular satu video di media sosial yang memaparkan keadaan di sebuah stesen tren di Selatan California, Amerika Syarikat (AS) yang kelihatan agak kotor dan menjijikkan.

Menerusi hantaran video yang dimuat naik di akaun TikTok @hamalsiren, lelaki berasal dari Malaysia itu berkongsi pengalamannya menaiki train atau subway dari stesen Los Angeles (LA).

Sampah merata-rata, siap ada yang muntah di stesen

Berdasarkan video terbabit, kelihatan sampah sarap berada di merata-rata tempat, baik di tempat menunggu sehinggalah ke bahagian landasan tren di stesen tersebut.

Lebih menjijikkan, turut kelihatan di dalam video seorang lelaki yang berada dalam keadaan seperti merangkak sedang muntah berhampiran tempat duduk awam stesen terbabit.

Dalam train bau busuk dan ada gelandang tidur

Jelas lelaki itu lagi, suasana di dalam gerabak itu juga berbau busuk dan terdapat beberapa gelandangan (homeless) tidur di dalamnya.

Perkongsian video berkenaan mendapat perhatian ramai dengan jumlah tontonan sebanyak lebih 610,000 dan 35,000 tanda suka di TikTok.

Netizen rasa jijik, bersyukur dengan keadaan stesen KTM, MRT dan LRT di Malaysia

Memindai ke ruangan komen, rata-rata pengguna media sosial turut berasa jijik melihat keadaan stesen dan train di kawasan tersebut.

Malah, video terbabit juga sedikit sebanyak telah mengajar mereka untuk lebih bersyukur dengan keadaan pengangkutan awam seperti stesen KTM, MRT dan LRT yang ada di negara ini.

Tidak hanya itu, segelintir netizen juga menyifatkan ia sebagai ‘indah khabar dari rupa’ apabila apa yang digambarkan selama ini di media sosial mengenai suasana di sana adalah berbeza dengan pengalaman yang dilalui sendiri.


Kongsi cerita viral & terkini bersama kami di media sosial TRPbm: Facebook, Twitter, Threads dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd