Now Reading
[Video] Pukul Ibu Guna Tukul & Ancam Letupkan Tong Gas, Lelaki Ditahan Polis

[Video] Pukul Ibu Guna Tukul & Ancam Letupkan Tong Gas, Lelaki Ditahan Polis

Komander BBP Jalan Perak, Shaari Mansor berkata lelaki terbabit juga membuka dua injap tong gas dan mengancam mahu menyalakan api menggunakan pemetik api.

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm untuk ketahui updates semasa & relevan!


Sebelum ini, tular satu video di media sosial memaparkan insiden seorang lelaki yang didakwa telah memukul ibunya di dalam sebuah rumah di Flat Jalan Gangsa, Georgetown, Pulau Pinang.

Dalam video itu juga kelihatan sepasukan bomba bersama individu lain yang dipercayai penduduk flat berkenaan cuba untuk membuka pintu rumah terbabit untuk menyelamatkan mangsa.


Tiga jam pujuk lelaki untuk lepaskan ibu, turut ancam nak letupkan tong gas

Terbaharu Komander Operasi Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Jalan Perak, Shaari Mansor memaklumkan anggotanya mengambil masa selama tiga jam untuk memujuk lelaki terbabit.

Ini kerana dalam insiden yang berlaku pada 13 Februari itu, individu berkenaan tidak hanya bertindak ganas dengan menggunakan penukul sebaliknya turut mengancam mahu meletupkan tong gas.

Ujar Shaari, pihaknya mendapat panggilan berhubung kes tersebut pada jam 10.57 malam dan apabila sampai di tempat kejadian lelaki berusia 40-an telah bertindak mengunci pintu jeriji besi dengan dawai selain bertindak agresif terhadap wanita berkenaan.

“Anggota bomba cuba memujuk lelaki terbabit namun tidak berjaya kerana dia dipercayai berada di bawah pengaruh dadah.

“Lelaki terbabit juga membuka dua injap tong gas dan mengancam mahu menyalakan api menggunakan pemetik api.

“Dia juga bertindak menghidupkan pembersih hampagas yang dibimbangi akan mencetuskan api kebakaran,” jelasnya, lapor Harian Metro.

Anggota Bomba dan Penyelamat buka satu saliran air sebagai persediaan

BBP lalu telah bertindak membuka satu saliran air dengan tekanan yang tinggi untuk persedian jika berdepan dengan kebakaran.

Namun selepas sekitar tiga jam dipujuk, dia akhirnya melepaskan ibu yang berusia 60-an itu dan dicekup oleh pihak polis. Wanita itu pula diserahkan kepada petugas Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Penangkapan suspek turut disahkan oleh Ketua Polis Daerah Timur Laut Asisten Komisioner Razlam Ab Hamid dan dipercayai direman pagi tadi (14 Februari).


Lelaki tak bekerja dan duduk dengan ibu

Turut difahamkan, lelaki yang bertindak agresif terhadap warga emas itu tidak bekerja serta tinggal bersama ibu dan seorang lagi ahli keluarga.

Sewaktu insiden berlaku, suspek didakwa memukul warga emas itu setiap kali anggota bomba cuba merapati mangsa untuk menyelamatkannya.

Ketika diselamatkan warga emas berkenaan berada dalam keadaan trauma dan lelaki itu dipercayai memukul mangsa menggunakan tukul.


Kongsi cerita viral & terkini bersama kami di media sosial TRPbm: Facebook, Twitter, Threads dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd