Now Reading
Burberry Beauty Perkenal ‘Buah Tangan’ Terbaharu, Burberry Goddess Eau De Parfum Dengan Bau Unik!

Burberry Beauty Perkenal ‘Buah Tangan’ Terbaharu, Burberry Goddess Eau De Parfum Dengan Bau Unik!

Burberry Goddess ini adalah pewangi pertama Burberry yang boleh diisi semula dan jika dilihat, botol ini memiliki reka bentuk yang sangat elegan.

burberry goddess

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm untuk ketahui updates semasa & relevan!


Semalam (27 September), bertempat di Pavilion Kuala Lumpur, jenama mewah Burberry telah mengadakan Burberry Goddess Pop-Up bermula jam 3 petang dengan membawakan tema beige, white, dan gold.

Burberry Goddess Pop-Up ini diadakan bagi memperkenalkan Goddess Eau De Parfum yang baharu di pasaran iaitu sejenis wangian aromatik gourmand unik yang diketuai oleh trio yang kuat dalam pelbagai vanila yang berbeza.

Di pintu masuk, kami telah menerima seutas tali untuk dipakai pada pergelangan tangan dengan bauan Burberry Goddess ini disembur untuk memberikan ‘mood’ buat para pengunjung.
(Sumber: Siti Murni/TRP)

Dihasilkan dengan begitu teliti, biji vanila ini mengering selama lima hingga tujuh minggu di bawah matahari. Kemudian, kesemuanya disimpan dalam kotak-kotak kayu untuk matang dan mengembangkan bau manis.

(Sumber: Siti Murni/TRP)

Matlamat asal saya untuk Burberry Goddess adalah untuk meluaskan penggunaan biasa vanila bagi memberikan pengalaman olfaktif yang baru. Saya menggunakan tiga jenis ekstraksi vanila yang berbeza. Yang pertama adalah Vanilla Infusion, yang memberikan bau vanila paling terang dan kayu. Kemudian saya menggunakan Firgood™, juga dikenali sebagai Vanilla Caviar, untuk pertama kali dalam wangian. Bahan baru yang inovatif ini menambah bau vanila manis, kaya, dan bersifat haiwan. Akhirnya, Vanilla Absolute lebih gelap dan kaya, meningkatkan wangian dengan aspek misteri dan berperisa susu.

Amandine Clerc-Marie, Pembuat Wangian.

Dalam proses penciptaan akord vanila yang sempurna, vanila yang berharga diliputi dengan bau Lavender Divadari Provence dan bau tanah koko dan akar halia bagi mencipta keseimbangan aromatik untuk setiap vanila.


Botol Wangian Burberry Goddess

(Sumber: Siti Murni/TRP)

Menjadi pewangi pertama Burberry yang boleh diisi semula, botol ini memiliki reka bentuk yang elegan. Label emas yang terinspirasi daripada gabardin pada bahagian luar merujuk kepada warisan lama Burberry, sementara botol yang terinspirasi daripada arkib dimodernkan dengan medalion emas.

Memang sangat cantik.

Oh! Koleksi parfum ini tersedia di dalam tiga (3) saiz iaitu:

  1. Burberry Goddess EDP 100ml | RM708 | Eksklusif di kedai-kedai besar (Parkson, Isetan, Sogo & Aeon)
  2. Burberry Goddess EDP 50ml | RM500 | Tersedia di kedai-kedai besar utama dan Sephora.
  3. Burberry Goddess EDP 30ml | RM358 | Eksklusif di Sephora.

Nota: Kalau anda sukakan bauan vanila, parfum ini sangat sesuai untuk anda.


Kongsi cerita viral & terkini bersama kami di media sosial TRPbm: FacebookTwitter, Threads dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd