Now Reading
Watsons Buka Cawangan Ke-700 Di KSL Esplanade Mall, Klang

Watsons Buka Cawangan Ke-700 Di KSL Esplanade Mall, Klang

Watsons hari ini (16 Jun) telah menganjurkan majlis pembukaan secara rasmi untuk cawangan mereka yang ke-700 di Esplanade Mall, Klang.

watsons ksl esplanade, klang

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm atau ikuti berita kami menerusi aplikasi Lumi News untuk updates terkini & relevan!


Watsons Malaysia hari ini (16 Jun) telah mengumumkan pembukaan cawangan yang ke-700 mereka sekaligus mengukuhkan kedudukannya sebagai peneraju pasaran.

Cawangan baharu yang terletak di KSL Esplanade Mall, Klang menandakan detik penting bagi Watsons Malaysia dan mengukuhkan komitmennya untuk menyediakan para pelanggan pengalaman membeli-belah dan produk inovatif yang tiada tandingannya.

Di sebalik kesukaran yang timbul ketika negara dilanda pandemik, Watsons Malaysia telah berkembang daripada 535 cawangan pada 2019 kepada 700 buah cawangan ketika ini.

Selain itu, bilangan ahli kesetiaan telah meningkat daripada 5.7 juta pada 2019 kepada 7.2 juta, mewakili 1.5 juta ahli baharu dalam tempoh yang singkat dan menyaksikan pertumbuhan jualan dua angka yang ketara pada tahun ini.

Merasmikan acara pembukaan kedai baharu Watsons di Kuala Lumpur, Dominic Lai selaku Pengarah Urusan Kumpulan A.S. Watson Group mengucapkan terima kasih kepada rakan kongsi perniagaan, pelanggan dan pekerja atas sokongan dan kesetiaan mereka yang tidak putus-putus.

Sebagai salah satu pasaran kami yang paling pesat berkembang di Asia, kami sangat teruja untuk mengumumkan pelancaran kedai ke-700 Watsons di Malaysia. Watsons akan terus membangun dan menyesuaikan diri untuk menjadi peruncit terkemuka dalam produk kesihatan dan kecantikan untuk memenuhi keperluan perubahan pelanggan dan mencapai kecemerlangan dalam menawarkan pengalaman pelanggan O+O yang tiada tandingan. Kami akan meneruskan laluan pertumbuhan ini bersama pelanggan kami dan membina hari esok yang lebih baik untuk kami semua bersama-sama dengan tujuan yang tidak berbelah bahagi dan komitmen untuk memastikan pelanggan kami sentiasa ‘Look Good, Do Good, and Feel Great’.

Dominic Lai selaku Pengarah Urusan Kumpulan A.S. Watson Group.

Kedai Watsons ke-700 yang terletak di tengah-tengah Klang adalah salah satu pusat membeli-belah terbesar di Klang, berkeluasan kira-kira 4,144 kaki persegi. Kedai ini sememangnya terletak di lokasi yang begitu strategik iaitu dalam KSL Esplanade Mall.

Peluasan di lokasi utama ini membolehkan Watsons memenuhi keperluan kejiranan di bandar diraja Klang dengan lebih baik dan menyediakan pengalaman membeli-belah mudah dan menyeronokkan.

Sudah 29 tahun yang luar biasa sejak Watsons Malaysia mula-mula memasuki industri peruncitan. Dan sepanjang perjalanan ini, kami telah menerima pelbagai pencapain dan menjadikan diri kami sebagai jenama runcit No. 1 di kalangan pelanggan. Pembukaan besar kedai Watsons Malaysia yang ke-700 menjadi bukti komitmen kami yang tidak berbelah bahagi untuk menjadikan produk dan perkhidmatan kami mudah diakses oleh pelanggan dan ahli kami yang dihargai dalam kawasan kejiranan tempatan mereka.

Caryn Loh, Pengarah Urusan Watsons Malaysia.

Tawar Pengalaman Online + Offline (O+O)

Cawangan baharu Watsons ini menyerlahkan integrasi beli-belah luar talian ditambah dalam talian (O+O), memberikan pelanggan kemudahan menyemak, mengimbas dan membeli produk melalui beberapa saluran.

Dengan teknologi inovatif, kod QR diletakkan secara strategik di seluruh kedai, membolehkan pelanggan mengakses maklumat dan promosi produk tambahan, merapatkan jurang antara pengalaman fizikal dan digital.

Kedai baharu ini menampilkan konsep G9 terbaharu yang menyepadukan dengan lancar pelbagai produk dan perkhidmatan eksklusif, memenuhi keperluan dan pilihan pelanggan.

Pelanggan boleh mendapatkan pelbagai jenis perkhidmatan unik di kedai, termasuk kaunter ‘Style Me’ inovatif dilengkapi dengan teknologi Augmented Reality (AR) (AR) untuk percubaan warna maya, lorong ekspres Watsons Elite khusus buat ahli dan pilihan daftar keluar sendiri yang mudah.

Watsons juga memperkenalkan kawasan e-Stamp, di mana pelanggan boleh membeli-belah, mengumpul setem, dan menebus barangan eksklusif.

Selain itu, Watsons turut berbangga dengan komitmen terhadap kelestarian, menawarkan stesen isi semula untuk Naturals by Watsons dan bekerjasama dengan Persatuan Pengurusan Sisa Malaysia (WMAM) dalam program kitar semula.

Inisiatif ini menggalakkan pembeli untuk mengambil bahagian dalam amalan bertanggungjawab dengan menderma bahan pembungkusan terpakai yang dibeli di Watsons.

Kedai ini mempamerkan pilihan produk pelbagai, menampilkan jenama dan barangan eksklusif yang hanya boleh didapati di Watsons.

Rangkaian luas ini merangkumi W Table yang mempamerkan produk K-Beauty baharu dan eksklusif, produk Penjagaan Rambut khusus yang memenuhi semua keperluan rambut.

Watsons berusaha untuk kekal terkini dengan trend pasaran sambil menyediakan pengguna kami pengalaman membeli-belah yang mudah dan bernilai tambah kerana permintaan pengguna sentiasa berubah.

Caryn Loh, Pengarah Urusan Watsons Malaysia.

Untuk maklumat lanjut, layari laman web Watsons atau dapatkan updates harian daripada Facebook dan Instagram Watsons Malaysia.

BACA JUGA: Watsons Kembali Dengan Kempen K-Beauty Festa “I Got Seoul” Terbesar. Boleh Menang Trip Ke Korea 5H4M!


Kongsi cerita viral & terkini bersama kami di media sosial TRPbm: FacebookTwitter, dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd