Now Reading
MERCY Malaysia Ucap Terima Kasih Bagi Pihak Yang Beri Bantuan & Dana Untuk Bantu Rakyat Palestin

MERCY Malaysia Ucap Terima Kasih Bagi Pihak Yang Beri Bantuan & Dana Untuk Bantu Rakyat Palestin

Antara pihak yang telah menyumbang menerusi MERCY Malaysia adalah Yayasan Hasanah, Avenys Malaysia, Methodist Crisis Relief and Development (MCRD), Persatuan Yasmin Ahmad, Kelab Sukan dan Rekreasi RHB (RHBSRC), dan banyak lagi.

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm untuk ketahui updates semasa & relevan!


MERCY Malaysia baru-baru ini telah menzahirkan penghargaan buat para penyumbang atas sokongan yang tidak berbelah bagi terhadap Usaha Bantuan Palestin MERCY Malaysia.

Di tengah-tengah krisis yang menyayat hati di daerah Gaza, komitmen kukuh dari para penyumbang telah memainkan peranan penting dalam memberikan bantuan penting buat mereka yang terjejas.

Tidak dinafikan, pemandangan di daerah Gaza ketika ini amat sukar untuk difahami di mana ianya dibanjiri dengan kematian serta kehancuran yang tiada tandingannya.

Malah, ribuan nyawa telah terkorban dengan ramai mangsa tercedera, serta banyak keluarga dipindahkan secara paksaan dari rumah mereka sendiri.

Amat menyedihkan.


MERCY Malaysia Ucap Terima Kasih Buat Para Penyumbang

Justeru, MERCY Malaysia ingin mengucapkan terima kasih yang mendalam buat Yayasan Hasanah, Avenys Malaysia, Methodist Crisis Relief and Development (MCRD), Persatuan Yasmin Ahmad, Kelab Sukan dan Rekreasi RHB (RHBSRC), Malaysian Industrial Development Finance Bhd (MIDF), Grab Malaysia, Kelab Golf Amal Tan Sri Muhyiddin, Gereja Percuma Injil PJ, dan semua individu yang telah menyumbang sekaligus melangkah ke hadapan bagi menyokong Usaha Bantuan Palestin MERCY Malaysia.

Mengulas lanjut, pihak MERCY Malaysia menjelaskan bahawa di saat genting seperti sekarang, sokongan dari organisasi-organisasi ini telah menjadi kunci dalam membolehkan kakitangan tempatan MERCY Malaysia di Gaza menyampaikan bantuan penting, penjagaan perubatan, dan sokongan kepada mereka yang amat memerlukan.

MERCY Malaysia dalam masa yang sama turut berkata, “Kami juga ingin mengambil peluang ini untuk mengakui individu-individu lain yang telah dengan murah hati menyumbang kepada tujuan kami, menunjukkan belas kasihan yang tidak berbelah bagi terhadap mereka yang memerlukan dan berdiri teguh bersama komuniti yang terjejas.

“MERCY Malaysia tetap komited terhadap kerja kemanusiaannya, menegakkan prinsip kebajikan dan solidariti, serta memperjuangkan perlindungan terhadap perkhidmatan penjagaan kesihatan dalam masa konflik.”

Baca Artikel Berkaitan: Peka Isu Konflik Di Palestin, Grab Malaysia Sumbang RM1 Juta Menerusi Program Bantuan MERCY Malaysia


Bantu Saudara Di Palestin Di Saluran Ini:

  • MERCY Malaysia
    • MBB 5621 7950 4126
    • Kod Swift: MBBEMYKL
  • MERCY Malaysia
    • CIMB 8000-7929-08
    • Kod Swift: CIBBMYKL
    • Kod Rujukan: Gaza

Untuk pilihan Pembiayaan Sosial Islam (PSI) (Zakat), pindahan bank boleh dilakukan ke:

  • MERCY Malaysia
    • Maybank Islamic 5642 5858 7606
    • Kod Swift: MBBEMYKL
    • Kod Rujukan: Gaza Zakat

Kongsi cerita viral & terkini bersama kami di media sosial TRPbm: Facebook, Twitter, Threads dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd