Now Reading
Dettol Anjur Kempen ‘Selangkah Lebih, Selangkah Kasihnya’, Sumbang Produk Bernilai RM100,000

Dettol Anjur Kempen ‘Selangkah Lebih, Selangkah Kasihnya’, Sumbang Produk Bernilai RM100,000

Sumbangan produk Dettol bernilai sehingga RM100,000 itu bertujuan mengekalkan kebersihan serta menyumbang kepada persekitaran yang rapi.

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm untuk ketahui updates semasa & relevan!


Ketika umat Islam bersungguh-sungguh menunaikan kewajipan mereka pada bulan Ramadan yang suci ini, hubungan yang mendalam antara kebersihan, kerohanian, dan ikatan kasih sayang dalam keluarga semasa berpuasa amat penting.

Menyedari intipati dan niat di bulan mulia, Dettol selaku jenama terkemuka dan dipercayai dalam kesihatan dan kebersihan, memperkenalkan kempen Selangkah Lebih, Selangkah Kasihnya.

Inisiatif bermakna ini adalah tanda kasih sayang dan sokongan, bertujuan untuk melampaui kebiasaan menyucikan kedua-dua jasad dan jiwa, memastikan keluarga berasa selamat apabila mereka memeluk kewajipan agama mereka.

“Selangkah Lebih, Selangkah Kasihnya”

Inti kepada kempen ini ialah komitmen Dettol untuk memperkasakan individu.

Matlamat kempen ini adalah untuk memberi inspirasi kepada mereka untuk mengambil langkah tambahan untuk menjaga kesihatan mereka dan kesejahteraan orang yang mereka sayangi, di samping menghulurkan kebaikan dan belas kasihan kepada masyarakat yang lebih luas.

Jemaah yang besar meningkatkan risiko penularan kuman berjangkit, menjadikan mencuci tangan secara berkala, membersihkan sejadah, dan membersihkan kawasan wuduk sebagai langkah penting untuk membendung penularan jangkitan.

Dalam dedikasinya untuk meningkatkan kesedaran tentang peranan penting kesihatan dan kebersihan semasa Ramadan dan memastikan umat Islam boleh mengambil bahagian dengan selamat dalam tujuan mendalam Ramadan, Dettol bertujuan mengurangkan beban penyakit dan membolehkan umat Islam menerima sepenuhnya kepentingan rohani Ramadan.


Dettol Sumbang Produk Bernilai Sehingga RM100,000

Untuk merealisasikan komitmen ini, Dettol menyumbangkan produk bernilai sehingga RM100,000 yang menjurus kepada kebersihan keseluruhan, menyumbang kepada penyelenggaraan persekitaran bersih.

Selain itu, Skuad Dettol telah memulakan misi pembersihan dan pembasmian kuman menyeluruh di 20 masjid di seluruh Lembah Klang. Tumpuan mereka termasuk dewan solat, kawasan wuduk dan ruang komunal, dengan matlamat utama untuk mewujudkan persekitaran bersih dan bebas kuman.

Para penyembah juga akan menerima produk penting dan risalah pendidikan, melengkapkan mereka untuk melindungi diri mereka dan keluarga mereka semasa pembaharuan rohani mereka.

Di Dettol, kami percaya kepada kuasa kebersihan untuk menggalakkan kesihatan dan kesejahteraan. Melalui kempen Selangkah Lebih, Selangkah Kasih kami, kami komited untuk menyokong masyarakat Islam semasa Ramadan dengan menyediakan sumber dan pendidikan yang diperlukan untuk kekal sihat. Matlamat kami adalah untuk mewujudkan persekitaran yang selamat dan bersih di masjid, membolehkan jemaah menerima sepenuhnya menunaikan Ramadan.

Tiffany Tang, Pengarah Pemasaran Kesihatan, Malaysia dan Singapura.

Kongsi cerita viral & terkini bersama kami di media sosial TRPbm: FacebookTwitterThreads dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd