Now Reading
Maggi Tawan Hati Rakyat Malaysia Dengan Kemunculan Produk Baharu, Mi Goreng Laksa Warisan

Maggi Tawan Hati Rakyat Malaysia Dengan Kemunculan Produk Baharu, Mi Goreng Laksa Warisan

MAGGI® Mi Goreng Laksa Warisan yang baru diperkenalkan dengan rasa autentik dan aroma khas.

maggi mi goreng laksa warisan

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm atau ikuti berita kami menerusi aplikasi Lumi News untuk updates terkini & relevan!


Sebut sahaja hidangan laksa, mesti ramai akan automatik terliur. Mana tidaknya, laksa merupakan ikon tradisi masakan di Malaysia tau.

Siapa tak makan laksa, memang rugilah korang.

Untuk meraikan ‘cinta’ rakyat Malaysia terhadap laksa, MAGGI® menghormati warisan hidangan klasik Malaysia ini dengan mempersembahkan MAGGI® Mi Goreng Laksa Warisan baru dengan rasa autentik dan aroma khas.

Dalam acara pelancaran di bangunan berkonsep vintaj iaitu di The Agam, Kuala Lumpur, Encik Juan Aranols selaku CEO Nestlé (Malaysia) Berhad berkata, “Sebagai jenama yang mempunyai sejarah lebih dari 50 tahun dan ruang yang bermakna di hati rakyat Malaysia, MAGGI dengan bangganya meraikan warisan kami dalam semua penawaran kami.

“Hari ini, kami gembira dapat menjadi sebahagian daripada perayaan hidangan Laksa yang berwarna-warni di Malaysia dengan mempersembahkan inovasi produk terbaru kami yang menghormati warisan kuliner yang beraneka ragam dan khas negara kita: MAGGI Mi Goreng Laksa Warisan.”

Sumber: Siti Murni/TRP

Kehadiran Personaliti Makanan Terkenal Di Malaysia

Turut hadir dalam acara pelancaran adalah dua personaliti makanan terkenal Malaysia iaitu Chef Selebriti Anis Nabilah dan Profesor Dr. Shahrim Karim Profesor Makanan Warisan Malaysia dan Kebudayaan di Fakulti Sains Makanan dan Teknologi di Universiti Putra Malaysia (UPM).

Chef Selebriti Anis Nabilah (kanan) dan Profesor Dr. Shahrim Karim Profesor Makanan Warisan Malaysia dan Kebudayaan di Fakulti Sains Makanan dan Teknologi di Universiti Putra Malaysia (UPM).

Mereka berdua telah mempamerkan seni kulinari dan kepakaran dalam menyediakan hidangan Laksa yang lazat sambil berkongsi sejarah dan perkembangan kaya hidangan ini.


Sejarah Hidangan Laksa

Berasal dari masyarakat Peranakan, Laksa adalah hidangan yang terinspirasi oleh warisan budaya Cina, Malaysia, dan Indonesia di rantau Asia Tenggara. Dr. Shahrim Karim berkongsi bahawa Laksa adalah hidangan ikonik Malaysia yang melintasi budaya dan wilayah, berkembang menjadi banyak variasi yang kita kenali dan nikmati hari ini dari Laksa Kari yang paling umum hingga penawaran inovatif seperti Assam Laksa, Sarawak Laksa, Laksa Nyonya, dan Laksa Johor.

Jiwa Laksa terletak pada citarasa yang berwarna-warni dan aromatik. Hidangan laksa yang enak pula melibatkan keseimbangan antara pelbagai bahan dengan pengadukan berterusan sehingga mencapai tahap ‘pecah minyak’, yang sememangnya penting bagi citarasa laksa sempurna.

Profesor Dr. Shahrim Karim.

Mengulas lanjut, MAGGI® Mi Goreng Laksa Warisan yang baru ini merupakan variasi kreatif kepada tradisi Laksa Malaysia.

Sebagai jenama terpercaya Malaysia, MAGGI berhasrat menyampaikan penawaran produk yang mencerminkan rasa Malaysia sebenar. Berkat kesetiaan dan kepakaran kuliner yang terus menerus dari MAGGI Chefs, kami memberikan sentuhan moden kepada Laksa dengan memperkenalkan inovasi terbaru kami, MAGGI Mi Goreng Laksa Warisan. Memang, rahsia untuk membuat Laksa yang sedap terletak pada asasnya. Oleh itu, ciptaan baru kami dihasilkan dengan berhati-hati dengan gabungan bahan aromatik utama seperti bunga kantan, daun kesum, lengkuas, bersama-sama bahan segar seperti bawang, daun limau purut, serai, bawang putih, dan halia, yang dimasak perlahan menjadi pes yang ‘pecah minyak’ untuk memberikan rasa yang khas kepada hidangan Laksa ikonik ini sambil memelihara resipi asalnya. Kami merangkul hidangan warisan ini dengan menjadikannya mungkin untuk menikmati Laksa Goreng yang sedap – bila-bila masa, di mana sahaja!

Ivy Tan, Pegawai Eksekutif Perniagaan MAGGI, Nestlé (Malaysia) Berhad.

Maggi Mi Goreng Laksa Warisan

Selaras dengan janji jenama ini, MAGGI terus menyampaikan pilihan makanan berkualiti tinggi kepada pengguna yang mencari hidangan mudah disediakan dan sedap.

Mi Goreng Laksa Warisan MAGGI® diperbuat daripada gandum Australia 100%, merupakan sumber protein dan karbohidrat yang baik. Dari pemilihan bahan berkualiti tinggi hingga kawalan kualiti yang ketat, ini adalah komitmen MAGGI untuk menyajikan yang terbaik dari dapur buat pengguna.
(Sumber: Siti Murni/TRP)

Untuk maklumat lanjut tentang MAGGI Mi Goreng Laksa Warisan, korang boleh klik terus DI LINK INI.


Kongsi cerita viral & terkini bersama kami di media sosial TRPbm: FacebookTwitter, dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd