Now Reading
Cuura Space X Kar Wai Chan Berkolaborasi Dalam Pameran Seni Di SWOL Cafe, Bangsar

Cuura Space X Kar Wai Chan Berkolaborasi Dalam Pameran Seni Di SWOL Cafe, Bangsar

Diadakan di SWOL Cafe, Bangsar, acara ini menampilkan paparan inovatif di mana satu set bilik tidur keseluruhan tergantung di dinding, dihiasi dengan coretan dan lukisan oleh Kar Wai.

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm untuk ketahui updates semasa & relevan!


Cuura Space, peniaga perabot dalam talian terkemuka di Malaysia baru sahaja mengumumkan pameran yang bertajuk “Creating Shared Connections” bekerjasama dengan artis seni Malaysia, Kar Wai Chan.

Diadakan pada 2 Februari 2024, pameran ini dijangka mengubah konsep tradisional pameran perabot, menggabungkan reka bentuk terinspirasi Nordic dan romantik Hari Valentine dengan kecerahan artistik dari siri terkini Kar Wai; Cupid Rhapsody: Way Back To Love.

Cuura Space

Cuura Space, yang terkenal dengan pendekatannya dalam penjualan perabot terinspirasi Nordic secara eksklusif dalam talian, merevolusikan industri perabot dengan menyediakan pengalaman membeli-belah dalam talian yang lancar, menghapuskan kos dan perantara untuk menawarkan harga paling kompetitif.

Baca Artikel Berkaitan: Tak Tahu Nak Buat Apa Dengan Perabot Lama? Kolaborasi CUURA Space & Barnything Boleh Bantu Anda!

Dengan polisi pulangan dalam tempoh 30 hari ditambah dengan perkhidmatan pemasangan dan penghantaran percuma, jenama ini memastikan pelanggan dapat menikmati pembelian mereka dengan aman.

Mengulas lanjut, jenama ini juga membolehkan pelanggan merasai perabot secara langsung, berkolaborasi dengan tempat dan rakan kongsi untuk pameran terhad di dalam dan sekitar Kuala Lumpur.


Cuura Space X Kar Wai

Dengan pameran terkini, Cuura Space membuka lembaran baru dengan menjadi tuan rumah kepada pameran seni yang mencabar kaedah pembentangan konvensional.

Diadakan di SWOL Cafe, Bangsar, acara ini menampilkan paparan inovatif di mana satu set bilik tidur keseluruhan tergantung di dinding, dihiasi dengan coretan dan lukisan oleh Kar Wai.

“Kami ingin mengubah cara orang melihat perabot, secara literal dan metafora. Biasanya, kita melihat perabot sebagai barang-barang, objek yang dijangkakan dapat dijumpai di rumah, tetapi sebenarnya, mereka menawarkan pelbagai peluang untuk berhubung dan meningkatkan hubungan – anda boleh duduk dan menghabiskan masa bersama orang yang anda sayangi, hingga ke meja makan di mana makanan dan kenangan dikongsi, hingga ke katil.

Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif CUURA Space, Benny Lim.

“Dengan mempamerkan kepingan-kepingan ini bersama dengan karya seni Kar Wai, kami bertujuan untuk mempamerkan peluang-peluang ini untuk berhubung – sesuatu yang relevan pada bulan Februari kerana Hari Valentine berada dalam bulan ini,” kata Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif CUURA Space, Benny Lim.


Self-Taught Artist, Kar Wai

Seorang seniman Malaysia yang belajar secara bebas, Kar Wai telah mendapat pengiktirafan dalam seni untuk tapestri hidupnya yang menangkap pelbagai momen kehidupan.

Karya seninya sebelum ini pernah dipamerkan bersama jenama terkenal seperti McLaren dan Lamborghini, dan dipamerkan dalam acara-acara besar seperti F1, menunjukkan bakatnya yang unik.

Kar Wai.

Dengan mempersembahkan siri seni terkininya, pameran ini berpusat pada tema Cupid yang mengeksplor pelbagai tema cinta, sejajar sepenuhnya dengan suasana bulan Februari.

“Tiada bentuk tunggal cinta – platonik, romantik, dan sihat. Ia datang dalam pelbagai bentuk. Siri Cupid mengkaji pelbagai bentuk cinta dan bagaimana ia boleh wujud antara orang, atau untuk kenangan dan peristiwa.

“Bahkan kaedah pameran ini berkisar tentang itu, lukisan-lukisan menunjukkan bentuk cinta dan bagaimana ia menghubungkan kita, manakala perabot menunjukkan bagaimana hubungan ini terbentuk,” jelas Kar Wai.


Kongsi cerita viral & terkini bersama kami di media sosial TRPbm: FacebookTwitterThreads dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd