Now Reading
Pengunjung Zoo Nak Buat Konten Video, Sekali Kena Tarik Dengan Orang Utan

Pengunjung Zoo Nak Buat Konten Video, Sekali Kena Tarik Dengan Orang Utan

Niat untuk membuat video bertukar panik apabila orang utan di zoo tersebut menarik baju dan kaki seorang lelaki mendekati sangkar.

pengunjung zoo ditarik oleh orang utan

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm untuk updates terkini, relevan dan menarik!


Bila pergi ke zoo, mesti ramai yang teruja untuk melihat pelbagai jenis haiwan daripada spesies mamalia, burung, reptilia dan sebagainya.

Best juga dapat pergi zoo sebab boleh bergambar, bagi makanan dan ada sesetengahnya yang kita boleh pegang sendiri badan mereka.

Dalam pada masa sama, terdapat beberapa larangan yang perlu dipatuhi oleh para pengunjung seperti tidak menyentuh haiwan terlarang dan berbahaya tanpa pengawasan petugas.

BACA JUGA: [Video] Raih 19 Juta Tontonan, Video Monyet Senyum Lebar Lepas Dapat Limau Buat Netizen ‘Terpikat’

Lelaki ditarik oleh orang utan di zoo

Baru-baru ini, tular sebuah video dimuat naik oleh pengguna TikTok (LeonardoHardi) menunjukkan seorang lelaki ditarik oleh seekor orang utan ketika cuba berinteraksi dengan haiwan berkenaan.

Video itu memaparkan lelaki tersebut meletakkan kamera di hadapan sangkar orang utan berkenaan untuk dijadikan sebagai konten. Namun keadaan bertukar panik apabila haiwan berkenaan menarik baju dan kaki pengunjung ketika berinteraksi.

Risau jika dirinya dicederakan oleh orang utan, lelaki itu cuba melepaskan dirinya berkali-kali daripada cengkaman orang utan tetapi tidak berjaya.

Menurut laporan, dia akhirnya berjaya membebaskan diri selepas meminta pertolongan dan bantuan pengunjung lain di kawasan tersebut.

Rakaman kejadian yang berlaku di Indonesia ini telah meraih 12.4 juta tontonan dalam tempoh 24 jam dimuat naik.

Terima reaksi dari seluruh dunia

Video yang tular itu telah mendapat pelbagai reaksi dari masyarakat seluruh dunia selepas ruangan komen penuh dengan bermacam-macam bahasa.

Mana tidaknya, kejadian seperti itu jarang-jarang dilihat di zoo.

Ada juga yang bergurau mungkin orang utan itu cuma mahu memeluk lelaki berkenaan.


Tak salah nak konten video, tapi kena lebih berhati-hati dengan kawasan sekeliling terutamanya apabila melibatkan haiwan yang berbahaya.

Kalau penulis di tempat lelaki itu, memang menangis oi! Mungkin trauma terus bila ternampak orang utan pada masa akan datang.


Kongsi cerita menarik dan terkini bersama kami di media sosial TRPbm: FacebookTwitter, dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd