Now Reading
1 Utama Sambut Hari Raya 2023 Dengan Tema ‘Sinar Estetika Aidilfitri’. Meriahnya!

1 Utama Sambut Hari Raya 2023 Dengan Tema ‘Sinar Estetika Aidilfitri’. Meriahnya!

Sebagai pusat membeli-belah hijau pertama di Malaysia dan peneraju dalam banyak inisiatif alam sekitar, taman ini yang dipadukan dengan cahaya yang bersinar kuat, mencerminkan komitmen berterusan 1 Utama terhadap kelestarian.

one utama raya

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm untuk updates terkini, relevan dan menarik!


Seiring dengan suasana meriah sempena Hari Raya Aidilfitri, marilah terpesona dengan “Sinar Estetika Aidilfitri” di 1 Utama Shopping Centre yang memaparkan semangat cahaya Eid bermula dari 25 Mac sehingga 25 April 2023.

Berinspirasikan tradisi suci ‘Malam Tujuh Likur’, juga dikenali sebagai malam ke-27 Ramadan yang secara tradisi sinonim dengan cahaya, 1 Utama mengalu-alukan para pembeli untuk memasuki dunia pesona perayaan dalam bentuk Taman Cahaya ketika sinar lembut dari pelita menerangi LG Oval dan Ground Floor Centre Court.

Dengan membawa makna harapan, kegembiraan dan berkat pada bulan istimewa, hiasan Hari Raya Aidilfitri di pusat membeli-belah ini adalah satu penglihatan yang memukau.

Taman ciptaan ini mempunyai pelbagai jenis lantera Arab besar dan berwarna-warni, digabungkan dengan kupu-kupu, bunga, dan lampu LED yang mencipta keadaan taman bunga mistik.

Terdapat 9 jenis lantera berbeza menggabungkan unsur-unsur bersepadu Timur Tengah dengan perincian rumit. Lantera tertinggi menjadi pusat perhatian dan mempunyai ketinggian 17 kaki, dengan banyak tempat selfie tersedia untuk rakan-rakan dan keluarga mengambil gambar bersama dengan struktur yang mengagumkan!

Sebagai pusat membeli-belah hijau pertama di Malaysia dan peneraju dalam banyak inisiatif alam sekitar, taman ini yang dipadukan dengan cahaya yang bersinar kuat, mencerminkan komitmen berterusan 1 Utama terhadap kelestarian.


Shopping Raya Di 1 Utama

Korang semua dah ready ke nak shopping sampai pengsan? Sebab kat 1 Utama ni, ada banyak booth raya kat Oval dan Centre Court yang siap menyediakan pelbagai barangan yang diperlukan.

Kalau nak cantik sempena Raya ni, boleh cari baju-baju baru atau aksesori yang sesuai. Tak lupa juga, anda boleh pilih coklat dan cookies yang sedap, atau kalau nak rasa masakan tradisi Melayu macam rendang ke kuih bahulu, semuanya ada di sini.

Nak lagi best? Anda kena cuba Turkish delights dan ais krim yang memang mengancam! Tak perlu lah nak tergesa-gesa balik rumah untuk berbuka puasa, sebab di 1 Utama ni ada lebih dari 100 outlet F&B yang menawarkan banyak promo menarik.

Dari makanan yang memang buat tekak terliur sampai menu berbuka puasa yang spesial, anda mesti teruja nak rasa semua menu-menu sedap ini. Jadi, jangan lepaskan peluang untuk singgah ke 1 Utama sekarang juga!


Promosi Raya ONECARD

Bukan itu sahaja, jom check-out promosi menarik dari 1 Utama!

Bagi pemegang kad Ambank, anda boleh mendapatkan RM5 cashback apabila membelanjakan atau mengisi minima RM50 menggunakan 1PAY e-Wallet.

Untuk peminat makanan pula, anda boleh membelanjakan RM50 dalam satu resit dengan menggunakan 1PAY di mana-mana outlet F&B yang terlibat antara jam 7pm hingga 10:30pm dan anda akan menerima RM5 kembali untuk Buka Puasa.

Bukan itu sahaja, jika anda ingin mendapatkan lebih banyak cashback? Hantar RM5 atau lebih melalui e-Duit Raya melalui SuperApp 1 Utama dan anda boleh mendapatkan sehingga RM10 cashback!

Dan jika anda memohon keahlian ONECARD selama 5 tahun, anda boleh menerima BDARI Designer Mini Tiffin Carrier secara percuma.

KLIK SINI untuk maklumat lanjut!


Kongsi cerita menarik dan terkini bersama kami di media sosial TRPbm: FacebookTwitter, dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd