Now Reading
ÜNIIQ Perkenal 2 Perisa Kombucha Baharu

ÜNIIQ Perkenal 2 Perisa Kombucha Baharu

Perisa Kombucha Pink Guava dan Mulberry baharu menambah percikan rasa dan nutrisi tambahan.

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm untuk updates terkini, relevan dan menarik!


Jenama minuman gaya hidup local, ÜNIIQ kini sedang dalam misi untuk meneruskan ikrarnya untuk meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan orang ramai.

Jenama itu telah memperkenalkan dua perisa baharu kombucha yang menarik iaitu Pink Guava dan Mulberry sekaligus mempelbagaikan rangkaian perisa kombucha mereka kepada enam jenis perisa.

Sumber: Siti Murni/TRP

ÜNIIQ juga telah bekerjasama dengan pakar dalam membangunkan program pemakanan dan kesejahteraan, Dr Vaidehi Ulaganathan iaitu Ketua Program Pemakanan dan Kesejahteraan di Universiti UCSI – untuk meningkatkan kesedaran dan pendidikan tentang kombucha serta faedahnya.


Perisa Kombucha Baharu Dan ‘Refreshing’

Selepas kewujudan perisa Klasik, Mawar, Calamansi dan Buah Markisa, ÜNIIQ kini telah melancarkan dua perisa baharu iaitu Pink Guava dan Mulberry.

Kombucha Pink Guava ditetapkan dengan sentuhan rasa tropika bercampur dengan kebaikan bergas kombucha.

Sementara itu, Mulberry Kombucha pula untuk menarik minat selera halus dengan rasa beri tart digabungkan dengan teh hitam yang ditapai tanah aromatik.

Di ÜNIIQ, kami komited untuk membawa yang terbaik daripada 4,500mg prebiotik kami dalam setiap botol kombucha kami, menjadikannya bermanfaat untuk anda dan kesihatan anda. Kini dengan perisa baharu kami, pelanggan mempunyai lebih banyak pilihan apabila memilih minuman kombucha yang sihat.

Soon Teoh, Pengasas ÜNIIQ.
Sumber: Siti Murni/TRP

Apa Pula Kata Pakar?

Minuman teh yang ditapai terkenal dengan faedah kesihatan untuk kesihatan usus, menyokong imuniti sihat dan membantu penghadaman. Walaupun semua kombucha dipuji kerana kandungan probiotiknya, ÜNIIQ mengambil langkah lebih jauh untuk mendidik rakyat Malaysia tentang kebaikan minuman prebiotik.

Dr Vaidehi Ulaganathan, Ketua Program Pemakanan dan Kesejahteraan di Universiti UCSI.

Gaya hidup kita yang tidak aktif dan tertekan benar-benar boleh menghabiskan mikrob dalam usus yang membawa kepada pelbagai masalah kesihatan. Ia amat penting untuk menambah keseimbangan bakteria baik yang sihat di dalam usus untuk memastikan badan dapat menyerap nutrien yang diperlukan dan menyokong seluruh badan.

Dr Vaidehi Ulaganathan, Ketua Program Pemakanan dan Kesejahteraan di Universiti UCSI.

Dr Vaidehi percaya faktor pemakanan dan gaya hidup menyebabkan masalah kesihatan sebilangan besar rakyat Malaysia; seperti diabetes dan penyakit jantung tertentu.

Walau bagaimanapun, ia boleh mengurangkan risiko ini dengan meningkatkan fungsi sistem pencernaan kita.

Dengan itu, topik yang dibincangkan oleh ÜNIIQ dan Dr Vaidehi menekankan tentang kepentingan probiotik dan prebiotik. Pengambilan suplemen yang kaya dengan probiotik seperti kombucha meningkatkan kesihatan seseorang kerana ia memberi kesan ketara kepada kesihatan usus.


Suplemen Yang Ideal

Kombucha juga dilihat sebagai suplemen yang ideal sebagai langkah pencegahan dengan membantu badan berfungsi dengan lebih baik sekali gus mengurangkan risiko pelbagai keadaan kesihatan yang biasa berlaku.

Sumber: Siti Murni/TRP

Selain itu, kombucha juga tinggi dengan antioksidan – bahan yang terkenal dengan keupayaannya mencegah kanser dan penyakit lain seperti multiple sclerosis.

Yang penting, ÜNIIQ dan Dr Vaidehi berharap dapat menyampaikan bahawa usus yang sihat boleh menghalang lebih daripada pergerakan usus yang tidak teratur dan mengurangkan kembung perut.

Mereka percaya bahawa kesihatan saluran gastrousus sering menetapkan ‘nada’ untuk keseluruhan badan seseorang itu.

Walaupun makan makanan yang betul adalah penting, mempunyai keseimbangan bakteria sihat yang betul dalam usus adalah satu-satunya cara badan boleh mendapat manfaat daripada pilihan makanan yang dibuat.

Soon Teoh, Pengasas ÜNIIQ.

Manfaat Kombucha ÜNIIQ

ÜNIIQ ialah satu-satunya kombucha dalam pasaran yang mengandungi 4,500mg prebiotik – memberikan pengguna pelbagai manfaat lebih luas daripada kombucha tradisional.

Prebiotik memastikan badan dapat mengekalkan keseimbangan bakteria sihat di dalam usus dengan menghasilkan jumlah yang diperlukan untuk memastikan badan bertenaga dalam jangka masa lebih lama.

Semua pilihan kombucha yang menarik oleh ÜNIIQ adalah Halal dan MeSTI yang diperakui di pusat pengeluaran pematuhan keselamatan makanan dengan standard kawalan kualiti tertinggi.

Dalam usaha meningkatkan penggunaan kombucha orang ramai, ÜNIIQ kini menawarkan kempen Beli-2-Percuma-1 sehingga 31 Januari 2023 di lokasi seperti:

  • Jaya Grocer.
  • Village Grocer.
  • BIG.
  • The Food Merchant.
  • Cawangan AEON terpilih.

Untuk maklumat lanjut, boleh layari UNIIQkombucha.com atau ikuti ÜNIIQ Kombucha di Facebook dan Instagram.

BACA JUGA: Ini Kesan & Risiko Penyakit Jantung Kardiovaskular Yang Perlu Anda Tahu


Kongsi cerita menarik dan terkini bersama kami di media sosial TRPbm: FacebookTwitter, dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd