Now Reading
Pemuda Berusia 20 Tahun Bunuh & Bakar Teman Wanita 2 Kali Di Sabak Bernam Kerana Mahu Sorok Kehamilan

Pemuda Berusia 20 Tahun Bunuh & Bakar Teman Wanita 2 Kali Di Sabak Bernam Kerana Mahu Sorok Kehamilan

Motif lelaki itu membunuh dan membakar teman wanitanya di Sabak Bernam adalah untuk merahsiakan kehamilan mangsa yang sudah berusia empat bulan.

Penuntut IPT Berusia 20 Tahun Bunuh & Bakar Teman Wanita 2 Kali Di Sabak Bernam Kerana Mahu Sorok Ke (2)

Jangan lupa follow channel Telegram TRPbm atau ikuti berita kami menerusi aplikasi Lumi News untuk updates terkini & relevan!


Mayat seorang wanita yang bekerja sebagai pelayan restoran ditemui oleh orang ramai semalam (23 Mei) sekitar jam 8:10 pagi di belukar kebun kelapa sawit ketika dalam keadaan mengerikan.

Memetik laporan Harian Metro, wanita berusia 21 tahun itu telah dibunuh di Jalan Sungai Limau, Sabak Bernam, Selangor oleh teman lelakinya terlebih dahulu sebelum dibakar.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias memaklumkan pihak polis telah menahan seorang suspek disyaki teman lelaki kepada mangsa yang telibat dalam kes pembunuhan tersebut.


Motif Pembunuhan Dipercayai Untuk Merahsiakan Tentang Kehamilan Teman Wanita

Hasil siasatan awal mendapati motif pembunuhan wanita berkenaan adalah untuk merahsiakan kehamilan berusia empat bulan selepas mereka dipercayai melakukan hubungan seksual.

Sumber: Kosmo

Siasatan awal dilakukan mendapati suspek dan mangsa adalah pasangan kekasih yang telah menjalinkan hubungan selama satu tahun. Supek yang berusia 20 tahun baru sahaja menamatkan pengajian di sebuah institusi pengajian tinggi.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias.

Suspek juga mengakui telah memukul kekasihnya sehingga pengsan ketika mereka berdua keluar menaiki sebuah kereta milik keluarga suspek pada Isnin lalu (22 Mei).

Lebih parah lagi, suspek bertindak menikam perut mangsa menggunakan pisau untuk mengeluarkan kandungan ketika wanita tersebut pengsan selepas dipukul.


Suspek Bakar Mangsa Sehingga Dua Kali Pada Hari Berlainan Untuk Menghapuskan Bukti Pembunuhan

Suspek kemudian membakar mangsa menggunakan petrol selepas membunuh teman wanitanya.

Untuk menghapuskan bukti dia telah membunuh dan membakar teman wanitanya, suspek sekali lagi datang ke lokasi kejadian pada keesokan harinya dengan menaiki motosikal untuk membakar mayat mangsa buat kali kedua.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias.
Sumber: Kosmo

Pihak polis telah melakukan ujian saringan air kencing terhadap suspek dan menunjukkan keputusan negatif. Suspek juga tidak mempunyai sebarang rekod jenayah lampau.

Pihak polis sedang menjalankan siasatan lanjut bagi melengkapkan kertas siasatan untuk dirujuk kepada Timbalan Pendakwa Raya.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias.

Permohonan reman terhadap suspek telah dibuat hari ini (24 Mei) di Mahkamah Majistret Kuala Selangor dan direman selama enam hari sehingga 29 Mei di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Mayat mangsa kini berada di Hospital Sungai Buloh untuk proses bedah siasat.

BACA JUGA: Pembunuhan Abby Choi: Ini Kronologi Kes Pada Mula Hingga Akhir

BACA JUGA: Bunuh Teman Lelaki Demi Pertahan Maruah, Remaja Wanita 19 Tahun Berdepan Hukuman Mati


Kongsi cerita viral & terkini bersama kami di media sosial TRPbm: Facebook, Twitter, dan Instagram.

Get more stories like this to your inbox by signing up for our newsletter.

© 2024 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd