Now Reading
PAS MP Slammed After Sarcastic Remark On Seremban Road Named After Late DAP Leader Chen Man Hin

PAS MP Slammed After Sarcastic Remark On Seremban Road Named After Late DAP Leader Chen Man Hin

Dr Chen, who passed away last year at the age of 97, won the hearts of many as someone who has helped countless poor people with free treatment via the iconic Chen Dispensary located along Jalan Tuanku Munawir.

Subscribe to our Telegram channel or follow us on the Lumi News app for the latest stories and updates.


If you’ve lived in Seremban long enough, you would have surely come across the name Dr Chen Man Hin.

Dr Chen, who passed away last year at the age of 97, won the hearts of many as someone who has helped countless poor people with free treatment via the iconic Chen Dispensary located along Jalan Tuanku Munawir.

Given his contributions, it is only fair that a kind legend like him gets a road named after him to immortalise the memory of all his contributions.

In a tweet, PAS MP Nurul Amin Hamid congratulated the renaming however many detected sarcasm in his post.

Tahniah la pengasas DAP dinamakan di suatu jalan di Seremban, ‘besar’ nya jasa beliau untuk negeri Sembilan

PAS MP Nurul Amin Hamid

Responding to the post, netizens jumped to the late Dr Chen’s rescue.

Memang banyak pun jasa Dr Chen Man Hin di Seremban. Dia buat klinik bantu orang2 di sana secara percuma. Apa yg Tun M pernah buat juga di Kedah. Walaun kecoh sgt pasal apa. Yg MP Kedah sibuk hal negeri lain pasal apa.

@HannZiq via Twitter

PAS ni mmg suka curah minyak dalam api. Benda takde isu dia jadikan isu. Suka jadi batu api. Lepastu si rakyat yg takde otak terpengaruh konon melayu Islam tergugat la azan takleh laung la itu la ini la mcm tak pergi sekolah agama tk reti beza akhlak baik akhlak buruk.

@14Hafizuddin via Twitter

Tak ada masalah kalau orang bukan Melayu Islam yang diangkat. Kalau betul ada jasa dia lebih dari kita yang Melayu Islam why not kan? Aku bukan orang Negeri Sembilan. Kalau orang Negeri Sembilan santai maksudnya ada lah sumbangan dia. Benda baik raikan.

@stokin_masam via Twitter

Apa masalahnya letak nama org yg banyak berjasa kpd masyarakat? Nak letak nama jalan pun bukan mudah, dah lalui beberapa perbincangan dan mesyuarat. Tak paham aku puak2 yg rasa dia betul ni. kenapa ya rasa terancam, instead ajak diorg kpd kebaikan, peluang da’wah kpd diorg?

@ashrafwaren95 via Twitter

Share your thoughts with us via TRP’s FacebookTwitter, and Instagram.

© 2021 The Rakyat Post. All Rights Reserved. Owned by 3rd Wave Media Sdn Bhd