fbpx

KUALA LUMPUR, Feb 19, 2016:

The nation’s sovereign fund 1Malaysia Development Berhad (1MDB) has refuted claims made by the Wall Street Journal (WSJ).

Stating that it had consistently maintained it had not paid any funds to the personal accounts of Prime Minister Datuk Seri Najib Razak, 1MDB described what was said by WSJ as baseless and unproven allegations.

“This has been reiterated by multiple lawful authorities including the Malaysian Anti-Corruption Commission, the Malaysian Attorney-General, and various reputable international publications, who have confirmed that these funds came from Saudi Arabia,” the investment arm said.

“To therefore suggest, as the Wall Street Journal has, that their reporting on this matter has never been called into question is not only disingenuous but an outright lie,” 1MDB added.

Earlier, in an interview with ABC News Australia, WSJ editor Ken Brown alleged their reporting had shown that the money, referring to the RM2.6 billion political donation, did not come from Saudi.

Claiming that their reporting had not been questioned as they had evidence, Brown had also claimed the money found in Najib’s accounts were from companies and bank accounts that were related to 1MDB.

Related Posts

Related Posts


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /usr/share/nginx/html/wp-content/themes/jnews/class/Module/ModuleViewAbstract.php on line 355

Related Posts

Next Post